Sunday, January 18, 2009

Kuasa PC kembali

Kuasa PC kembali

FUNGSI dan kelebihan dunia pengkomputeran mobiliti sememangnya tidak dapat disangkal lagi kerana ia membenarkan aktiviti komunikasi dilaksanakan di mana-mana sahaja.
Namun, kemajuan tersebut tidak bermakna kita melupakan aplikasi pada komputer peribadi (PC) yang merupakan peneraju dalam industri pembangunan komputer serta pernah mengalami zaman kegemilangannya suatu ketika dahulu.
Sebenarnya, PC mempunyai kelebihannya tersendiri dalam mengaplikasikan pelbagai tugasan seperti di pejabat, sekolah, pusat pengajian tinggi, kafe siber dan di rumah sendiri.
Menyedari komputer jenis tersebut masih diterima pengguna, syarikat pengeluar komputer terkenal, NEC Computers Asia Pacific Sdn. Bhd. (NEC) baru-baru ini telah memperkenalkan komputer peribadi NEC Powermate All In One model P4000 dan P6000.
Memperbaharui siri NEC Powermate P3000 dan P5000 dari segi aplikasi dan peningkatan kuasa, model tersebut juga dilengkapi dengan sistem hiburan terbaik.
Dengan inovasi rekaan sentuhan Jepun, ia menawarkan konsep penjimatan ruang yang diintegrasikan bersama teknologi unik dan sofistikated mengikut trend semasa.